Δύο βασικοί λόγοι για την επιλογή LPG και CNG για το όχημά σας.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σήμερα η υγραεριοκίνηση θεωρείται η πιο οικονομική λύση στον τομέα των μετακινήσεων με τη χρήση καυσίμου. Συγκρίνοντας τις τιμές της βενζίνης, του LPG και του CNG και λαμβάνοντας υπόψη τις διάφορες επιδόσεις που απορρέουν από τα χαρακτηριστικά τους, το υγραέριο είναι περίπου έως και 50% φθηνότερο από τη βενζίνη ενώ το CNG περίπου έως και 65%. Επιπλέον, η εγκατάσταση κιτ μετατροπής LPG και CNG πληροί τα κριτήρια παροχής κινήτρων σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

Τα οχήματα που κινούνται με LPG και CNG δεν εκπέμπουν σωματίδια και οι εκπομπές τοξικών αερίων τους είναι χαμηλότερες από τις εκπομπές των ισοδύναμων βενζίνης. Ειδικότερα, οι εκπομπές CO2 των οχημάτων με ΠΦΕ είναι κατά περισσότερο από 20% χαμηλότερες, συμβάλλοντας στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Για τους λόγους αυτούς, τα οχήματα που κινούνται με LPG και CNG μπορούν γενικά να χρησιμοποιηθούν ακόμη και όταν εφαρμόζονται μέτρα πινακίδας κυκλοφορίας μονά-ζυγά ή οι δρόμοι είναι κλειστοί για ορισμένα οχήματα.

Για το LPG

Το υγραέριο (LPG) είναι ένα μείγμα αερίων υδρογονανθράκων, κυρίως προπανίου και βουτανίου, τα οποία υπό φυσιολογικές συνθήκες είναι αέρια αλλά σε πιέσεις μεγαλύτερες των 2 bar γίνονται υγρά. Το υγραέριο λαμβάνεται από την εξόρυξη πετρελαίου, περίπου το 2% του εκχυλισμένου προϊόντος και το 5% από την εξαγωγή φυσικού αερίου. Είναι επίσης ένα παραπροϊόν της διύλισης αργού πετρελαίου. Η χρήση του υγραερίου ως καυσίμου χρονολογείται από το 1800 και χάρη στη σημαντική τεχνολογική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στα κιτ μετατροπής, το LPG είναι σήμερα ιδανική εναλλακτική λύση για όσους θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα και να σέβονται το περιβάλλον κατά την οδήγηση. Οι εκπομπές οχημάτων με υγραέριο στην πραγματικότητα ρυπαίνουν λιγότερο από τις βενζίνες και οι πρώτες δεν παράγουν σωματίδια. Επιπλέον, η καύση του υγραερίου δεν παράγει υπολείμματα άνθρακα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το λάδι του κινητήρα στα οχήματα LPG παραμένει καθαρό και οι ιδιότητές του αμετάβλητες, ακόμα και μετά από χιλιάδες χιλιόμετρα, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση της φθοράς των μηχανικών εξαρτημάτων του κινητήρα.

Η μετατροπή LPG είναι κατάλληλη για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες με καρμπυρατέρ, turbo, έγχυση, καταλύτες και Euro-6.
Τα κιτ μετατροπής LPG υπάρχουν επίσης για τις πιο κοινές μηχανές άμεσης έγχυσης.

Σημαντική εξοικονόμηση στην τιμή των καυσίμων (πάνω από 50% σε σύγκριση με τη βενζίνη). Κατά τον υπολογισμό των αποταμιεύσεων, πρέπει να εξετάσετε το πλεονέκτημα που προσφέρει η τιμή (50% έως 60% χαμηλότερη) του υγραερίου μαζί με περίπου 10-12% λιγότερα χιλιόμετρα. Μεγαλύτερη αυτονομία, γενικά 400 με 500 χιλιόμετρα, λόγω της προσθήκης της δεξαμενής καυσίμου LPG. Μικρότερες εκπομπές, που κανονικά εγγυώνται ότι τα οχήματα με υγραέριο μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και όταν οι δρόμοι είναι κλειστοί για ένα συγκεκριμένο είδος οχημάτων ή εφαρμόζονται μέτρα μέτρησης πλάτους πινακίδων. Η καύση LPG δεν παράγει υπολείμματα άνθρακα (που προκαλούν το μαύρο λάδι του κινητήρα). Για το λόγο αυτό, το λάδι κινητήρα σε οχήματα LPG παραμένει καθαρό και οι ιδιότητές του αμετάβλητες, ακόμα και μετά από χιλιάδες χιλιόμετρα και αυτό βοηθά στη βελτίωση της απόδοσης και στη μείωση της φθοράς του κινητήρα

Απολύτως. Τα συστήματα που εγκαθίστανται μετά τον Ιανουάριο του 2001 πληρούν τον ευρωπαϊκό κανονισμό ΟΕΕ 67 R-01, ο οποίος εγγυάται πολύ υψηλά πρότυπα ασφαλείας βάσει εξαιρετικά αυστηρών διεθνών προδιαγραφών και δοκιμών (δοκιμές σύγκρουσης, πυρκαγιές αυτοκινήτων κλπ.). Εκτός από τη δοκιμή και έγκριση όλων των εξαρτημάτων τους σύμφωνα με το παρόν πρότυπο, τα κιτ μετατροπής LPG είναι εφοδιασμένα με διάφορες διατάξεις ασφαλείας:

  • ένα ρεζερβουάρ πολλαπλών καυσίμων που μπλοκάρει αυτόματα το ανεφοδιασμό καυσίμου στο 80% για να επιτρέψει την επέκταση του αερίου σε περίπτωση αύξησης της θερμοκρασίας,
  • βαλβίδες απομόνωσης που απενεργοποιούν τη ροή του αερίου στην έξοδο της δεξαμενής και στη είσοδο του μειωτήρα πίεσης στο περίβλημα του κινητήρα και μια δεξαμενή εγκεκριμένη σύμφωνα με εξαιρετικά αυστηρά πρότυπα.

Συνεπώς, τα σύγχρονα συστήματα LPG μπορούν να θεωρηθούν απόλυτα ασφαλή και τα συστήματα Lovato Gas LPG χρησιμοποιούνται σήμερα ως αρχικός εξοπλισμός ή συνιστώνται για εγκατάσταση και από διάφορους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η πιο πρόσφατη τεχνολογική εξέλιξη των συστημάτων μετατροπής υγραερίου αντιπροσωπεύεται από διαδοχικά συστήματα εισαγωγής καυσίμου πολλαπλών σημείων όπως το LOVATO EASY FAST LPG. Αυτό το σύστημα διαδοχικών εγχύσεων LPG, με το οποίο το αέριο εισάγεται σε κάθε κύλινδρο μέσω ενός εγχυτήρα συγχρονισμένου με την κίνηση του κυλίνδρου με τον ίδιο τρόπο όπως για τους βενζινοκινητήρες, είναι σχεδιασμένος για κινητήρες 2 έως 8 κυλίνδρων, συμπεριλαμβανομένων των turbo, Valvetronic, Twin Air και Multi Εκδόσεις αέρα. Είναι επίσης κατάλληλο για όλα τα οχήματα του συστήματος Start & Stop.
Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, το σύστημα EASY FAST συμμορφώνεται με την πιο πρόσφατη νομοθεσία μέχρι και το EURO 6. Όλα τα εξαρτήματα του συστήματος έχουν σχεδιαστεί και δοκιμαστεί εκτενώς από το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Αερίου Lovato για να εγγυηθούν τη μέγιστη απόδοση και αξιοπιστία. Τα βασικά συστατικά του συστήματος αυτού είναι:

  • Συνδετήρας γεμίσματος: Συνδετήρας με τυποποιημένο ιταλικό εξάρτημα (χρησιμοποιείται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες εκτός Γερμανίας, Ολλανδίας, Λουξεμβούργου, Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας) με βαλβίδα ελέγχου για την πλήρωση της δεξαμενής. Μπορεί να τοποθετηθεί στο αμάξωμα ή κάτω από το πτερύγιο βενζίνης αν υπάρχει αρκετός χώρος.
  • Δεξαμενή: Αυτό γεμίζει με υγρό LPG στην αντλία καυσίμου σε πίεση περίπου 15 bar. Η δεξαμενή είναι σε συγκολλημένο τόξου χάλυβα υψηλής αντοχής, θερμικώς επεξεργασμένη για την αποφυγή ρωγμών αν πρέπει να παραμορφωθεί από ένα χτύπημα. Σήμερα οι δεξαμενές έχουν συνήθως σχήματος τοροειδούς σχήματος έτσι ώστε να ταιριάζουν στον χώρο που έχει σχεδιαστεί για να συγκρατούν τον εφεδρικό τροχό, αλλά μπορούν επίσης να είναι κυλινδρικοί.
  • Πολύπλευρη βαλβίδα: Μια βαλβίδα πολλαπλών χρήσεων τοποθετημένη στη δεξαμενή, η οποία επιτρέπει την πλήρωσή της με αέριο μέσω του συνδετήρα και μπλοκάρει αυτόματα το ανεφοδιασμό σε 80%. Ενεργοποιεί το κύκλωμα ανεφοδιασμού καυσίμου και μετρά τη στάθμη αερίου με ειδικούς αισθητήρες. Το multivalve είναι εφοδιασμένο με βαλβίδα ασφάλισης όταν ο κινητήρας είναι απενεργοποιημένος και οι βαλβίδες ανάσχεσης θερμότητας και πίεσης. Η ζώνη πολλαπλών όγκων σφραγίζεται από τους εσωτερικούς χώρους του αυτοκινήτου με το δικό του κιβώτιο ή καπάκι.
  • Αναγωγέας: Αυτό εξατμίζει το αέριο από την υγρή του κατάσταση και μειώνει την πίεση του, σταθεροποιώντας το στο σωστό επίπεδο για την τροφοδοσία της έγχυσης common rail. Έχει μια βαλβίδα ασφαλείας κλεισίματος που κλείνει όλες τις ροές υγραερίου όταν ο κινητήρας είναι σβηστός.
  • Φίλτρο αερίου: Αυτό εγγυάται ότι η ροή του αερίου στην έγχυση common rail και συνεπώς στους κυλίνδρους είναι απαλλαγμένη από ακαθαρσίες και υπολείμματα πετρελαίου. Το σύστημα LOVATO EASY FAST διαθέτει επίσης αισθητήρες θερμοκρασίας, πίεσης αερίου και φορτίου κινητήρα για βέλτιστη λειτουργία του συστήματος.
  • Έγχυση αερίου Common Rail: Ελεγχόμενη από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ψεκασμού (ECU), τα μπεκ ψεκασμού που συγχρονίζονται με τον κινητήρα, εισάγουν τη σωστή ποσότητα αερίου σε κάθε κύλινδρο.
  • GAS / διακόπτης καυσίμου βενζίνης: Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει από αέριο στη βενζίνη και το αντίστροφο και δείχνει τη στάθμη της δεξαμενής αερίου σε μια οθόνη LED. Σε κανονικές συνθήκες, το όχημα αρχίζει με βενζίνη και στη συνέχεια μεταβαίνει αυτόματα στο LPG, που δεν έχει εντοπιστεί από τον οδηγό, όταν το κύκλωμα φτάσει στην απαιτούμενη θερμοκρασία λειτουργίας (περίπου 35 ° C). Σε περίπτωση εξάντλησης του υγραερίου, το σύστημα επιστρέφει αυτόματα στη βενζίνη και ένας συναγερμός ειδοποιεί τον οδηγό.
  • Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU): Η μονάδα ελέγχου διασυνδέεται με την αρχική μονάδα ελέγχου βενζίνης και μέσω των σημάτων που λαμβάνονται από τους αισθητήρες του συστήματος ελέγχει τα μπεκ ψεκασμού αερίου, τους χρόνους υπολογισμού και τις ποσότητες αερίου που πρέπει να εγχυθούν. Το ECU βαθμονομείται κατά την εγκατάστασή του για να ανταποκρίνεται στα ειδικά χαρακτηριστικά του οχήματος και χρησιμοποιεί προγράμματα αυτόματης προσαρμογής για την προσαρμογή των παραμέτρων εργασίας ανάλογα με τις διακυμάνσεις των συνθηκών χρήσης και της φθοράς του κινητήρα.

Με τα σύγχρονα συστήματα συνεχούς έγχυσης Lovato Gas, η απώλεια ισχύος είναι περίπου 2-5%, γενικά χαμηλότερη από την απορροφούμενη ισχύ, για παράδειγμα όταν ενεργοποιείται ο κλιματισμός και με αμελητέες επιπτώσεις στην απόδοση.

Λόγω των διαφορετικών χημικών και φυσικών ιδιοτήτων του αερίου σε σύγκριση με τη βενζίνη, υπάρχει γενικά αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 10% -12%, η οποία θα εξαρτηθεί επίσης από το είδος του εγκατεστημένου συστήματος. Αυτή η αυξημένη κατανάλωση οφείλεται στο χαμηλότερο δυναμικό θερμίδων του υγραερίου. Ωστόσο, η χαμηλότερη τιμή του υγραερίου και οι χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις του καθιστούν οικονομικό (εξοικονόμηση περίπου 50%) και φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές.

Όλα είναι αυτόματα με σύγχρονα συστήματα έγχυσης Lovato Gas. Ο οδηγός το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να γεμίσει με αέριο, να πιέσει το διακόπτη καυσίμου και … να ξεκινήσει να εξοικονομεί

Μετά την εγκατάσταση του συστήματος υγραερίου, το όχημα γίνεται δι-καύσιμο, με άλλα λόγια, μπορεί να λειτουργεί είτε με αέριο είτε με βενζίνη. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η αρχική αυτονομία του οχήματος, ανάλογα με το μέγεθος της εγκατεστημένης δεξαμενής αερίου.

Η LOVATO GAS S.p.A., μέσω του εισαγωγέα / διανομέα της, εγγυάται τα προϊόντα της ως εξής:

Α) για τις πωλήσεις εντός της ΕΕ: σε μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη των προϊόντων 27 (είκοσι) μήνες από την ημερομηνία παράδοσης του ίδιου προϊόντος ·
Β) για τις πωλήσεις εκτός ΕΕ: σε μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη των προϊόντων 18 (δεκαοκτώ) μήνες από την ημερομηνία παράδοσης του ίδιου προϊόντος.

Η αποτελεσματικότητα της εγγύησης εξαρτάται από την έγκαιρη αναφορά των ελαττωμάτων εντός 8 (οκτώ) ημερών από την παράδοση των προϊόντων για τα ελαττώματα που είναι άμεσα ανιχνεύσιμα και μέσα σε 8 (οκτώ) ημέρες από την ανακάλυψη για τα κρυμμένα ελαττώματα.

Για να διασφαλιστεί η σωστή μακροχρόνια λειτουργία, το σύστημα ελέγχεται περιοδικά (π.χ. αντικατάσταση φίλτρου) σύμφωνα με προγραμματισμένο σχέδιο συντήρησης, κάθε 10-20.000 χλμ. Η συντήρηση αυτή πραγματοποιείται συνήθως από έναν μηχανικό κατά τη διάρκεια των κανονικών υπηρεσιών του οχήματος.

Σύμφωνα με το νόμο, μετά την μετατροπή υγραερίου, το όχημα πρέπει να συμμορφώνεται με τον ίδιο νόμο αναφοράς που εφαρμόζεται στην αρχική έγκριση τύπου βενζίνης. Τα σύγχρονα διαδοχικά συστήματα Lovato Gas έχουν εγκριθεί με το EURO 6 και είναι συνεπώς συμβατά με οχήματα που συμμορφώνονται με την πιο πρόσφατη νομοθεσία της ΕΕ.

Όταν λαμβάνονται ορισμένα μέτρα για λόγους ρύπανσης, όπως πινακίδες κυκλοφορίας ζυγά-μονά ή οδοστρωτήρες που βασίζονται σε επίπεδα εκπομπών (π.χ. απαγορεύσεις οχημάτων EURO 0/2), τα οχήματα αερίου αναγνωρίζονται γενικά ως οικολογικά και είναι ελεύθερα να κυκλοφορούν.

Σήμερα προτιμούνται οι δεξαμενές με σπειροειδές σχήμα, οι οποίες μπορούν να τοποθετηθούν στο χώρο που έχει σχεδιαστεί για να συγκρατεί τον εφεδρικό τροχό. Με τον τρόπο αυτό η δεξαμενή δεν καταλαμβάνει χώρο αποσκευών και υπάρχουν ειδικά εξαρτήματα επισκευής και φουσκώματος για χρήση σε περίπτωση παρακέντησης. Όταν τοποθετείται στο εσωτερικό της δεξαμενής μια κυλινδρική δεξαμενή, αυτό γενικά καταλαμβάνει το 20-25% του διαθέσιμου χώρου.

Αυτό το είδος εγκατάστασης είναι εφικτό όταν τηρούνται οι ελάχιστες νόμιμες αποστάσεις μεταξύ του οχήματος και του εδάφους (250 mm όταν το αυτοκίνητο είναι άδειο). Η δεξαμενή πρέπει επίσης να προστατεύεται με κάλυμμα από μεταλλικό φύλλο, με ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 200 mm όταν το αυτοκίνητο είναι άδειο.

Οι δεξαμενές LPG είναι εξαιρετικά ασφαλείς, εγκεκριμένες και δοκιμασμένες σύμφωνα με εξαιρετικά αυστηρές προδιαγραφές, είναι πιο ανθεκτικές σε χτυπήματα και πυρκαγιά από τις κανονικές δεξαμενές βενζίνης που τοποθετούνται σε αυτοκίνητα.
Οι δεξαμενές LPG είναι κατασκευασμένες από πολύ παχύ χάλυβα υψηλής αντοχής, θερμικώς επεξεργασμένες ώστε να παραμορφώνονται σε περίπτωση χτυπήματος χωρίς ρωγμές και δοκιμάζονται κατά την έγκριση σε πίεση 67,5 bar. Επιπλέον, σύμφωνα με τον κανονισμό ΟΕΕ 67 R-01, ο πολλαπλής που έχει τοποθετηθεί στη δεξαμενή διαθέτει βαλβίδα εκτόνωσης πίεσης για την αποφυγή υπερπίεσης και βαλβίδα θέρμανσης για την απελευθέρωση του αερίου σε κατάσταση υπερβολικής θερμότητας. Όπως δείχνουν πολλοί “έλεγχοι πυρκαγιάς” (δοκιμές που προσομοιώνουν το αυτοκίνητο που προκαλεί πυρκαγιά εξαιτίας εξωτερικών αιτιών), το αποτέλεσμα αυτών των τεχνολογιών είναι ένα εξαιρετικά ασφαλές προϊόν.

Η βοήθεια παρέχεται από επίσημους λιανοπωλητές και εξουσιοδοτημένους μηχανικούς της Lovato Gas στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Lovato Gas στην πραγματικότητα διαθέτει τους δικούς της διανομείς σε όλη την Ευρώπη.

Στην Ευρώπη υπάρχουν περισσότεροι από 27.000 πρατήρια καυσίμων και αυτός ο αριθμός αυξάνεται.

Τα τέλη κυκλοφορίας για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με υγραέριο είναι τα ίδια όπως και για το αρχικό αυτοκίνητο, καθώς μπορεί επίσης να οδηγείται με βενζίνη.

Οι εκπομπές ρύπων είναι σημαντικά χαμηλότερες με το υγραέριο με 30% λιγότερο CO, 20% HC και σχετικά με το CO2. Τα οχήματα αερίου δεν παράγουν σωματίδια, ιδιαίτερα τα PM10 που είναι κρίσιμα για την αστική ρύπανση.

Τα οχήματα LPG εξοπλισμένα με συστήματα ασφαλείας σύμφωνα με τον κανονισμό ΟΕΕ 67 R-01 του ΟΗΕ και συνεπώς όλα τα οχήματα που μετατράπηκαν από την 01/01/2001, μπορούν να σταθμεύσουν σε υπόγεια γκαράζ μέχρι το πρώτο επίπεδο. Τα αυτοκίνητα που μετατράπηκαν πριν από την ημερομηνία αυτή και συνεπώς εξακολουθούν να συμμορφώνονται με την προηγούμενη νομοθεσία, μπορούν να σταθμεύουν μόνο πάνω από το έδαφος.

Στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει ειδική νομοθεσία και οι κανονισμοί αφήνονται στη διακριτική ευχέρεια των ναυτιλιακών εταιρειών. Κανονική πρακτική είναι να δηλώσετε ότι το αυτοκίνητο τροφοδοτείται με φυσικό αέριο κατά την αγορά του εισιτηρίου και πάλι κατά την επιβίβαση. Ωστόσο, είναι πάντοτε καλή ιδέα να ζητήσετε πληροφορίες από την εν λόγω εταιρεία.

Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο αρχίζει συνήθως με βενζίνη πριν από την αυτόματη μετάβαση στο αέριο, είναι καλή ιδέα να έχετε πάντα μια συγκεκριμένη ποσότητα βενζίνης στη δεξαμενή σας. Για κάποιες μάρκες αυτοκινήτου, η βενζίνη στη δεξαμενή χρησιμεύει επίσης για την προστασία της βενζινοκίνητης αντλίας που θα επιδεινωθεί πρόωρα αν το αυτοκίνητο μείνει από καύσιμο.

Για το CNG

Το μεθάνιο, χημικός τύπος CH4, είναι ένα ιδανικό καύσιμο, το οποίο βρίσκεται σε αφθονία στη φύση ως φυσικό αέριο, πρακτικά έτοιμο για χρήση και καθαρό. Το φυσικό αέριο είναι επίσης το μόνο ορυκτό καύσιμο στην Ιταλία. Το 15% των ιταλικών απαιτήσεων καλύπτονται στην πραγματικότητα χάρη στις εθνικές καταθέσεις. Η καύση μεθανίου οδηγεί σε πολύ λιγότερες εκπομπές από το ντίζελ και τη βενζίνη, χωρίς σωματίδια και υπολείμματα καύσης. Επιπλέον, λόγω της χημικής σύνθεσής του, το μεθάνιο παράγει έως και 25% λιγότερο CO2, μειώνοντας έτσι τον σχηματισμό όζοντος στην ατμόσφαιρα. Για το λόγο αυτό, η Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά την εκπόνηση του σχεδίου μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου για την τήρηση του Πρωτοκόλλου του Κιότο, προέβλεπε ότι το μεθανόλιο θα καλύψει έως και το 10% της ευρωπαϊκής αγοράς καυσίμων έως το 2020. Στην Ιταλία υπάρχουν Πάνω από 900 σταθμούς καυσίμου μεθανίου, και ο αριθμός αυτός συνεχώς αυξάνεται χάρη στην αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση και πάνω από 650.000 οχήματα που τροφοδοτούνται με αυτό το αέριο.

Η μετατροπή CNG είναι κατάλληλη για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες με καρμπυρατέρ, turbo, έγχυση, καταλύτες και Euro-6.
Τα κιτ μετατροπής CNG υπάρχουν επίσης για τις πιο κοινές μηχανές άμεσης έγχυσης.

Σημαντική εξοικονόμηση στην τιμή των καυσίμων (πάνω από 65% σε σύγκριση με τη βενζίνη). Κατά τον υπολογισμό της εξοικονόμησης, πρέπει να λάβετε υπόψη ότι ένας κύλινδρος 100 λίτρων διατηρεί περίπου 17 κιλά CNG σε πίεση 220 bar και ότι 1 κιλό αερίου αντιστοιχεί, σε χιλιόμετρα, σε περίπου 1,7 λίτρα βενζίνης. Μεγαλύτερη αυτονομία, γενικά 300 έως 400 χιλιόμετρα, λόγω της προσθήκης των κυλίνδρων CNG. Χαμηλότερες εκπομπές, οι οποίες κανονικά εγγυώνται ότι τα οχήματα με CNG μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και όταν οι δρόμοι είναι κλειστοί για ένα συγκεκριμένο είδος οχημάτων ή ακόμη και μέτρα που ξεχωρίζουν για την πινακίδα κυκλοφορίας. Ένα όχημα CNG μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά περισσότερο από 20%, συμβάλλοντας στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Η καύση CNG δεν παράγει υπολείμματα άνθρακα (που προκαλούν το μαύρο λάδι κινητήρα). Για το λόγο αυτό, το λάδι κινητήρα στα οχήματα αερίου παραμένει καθαρό και οι ιδιότητές του αμετάβλητες, ακόμα και μετά από χιλιάδες χιλιόμετρα και αυτό βοηθά στη βελτίωση της απόδοσης και στη μείωση της φθοράς του κινητήρα.

Η πιο πρόσφατη τεχνολογική εξέλιξη των συστημάτων μετατροπής μεθανίου ή CNG – Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου αντιπροσωπεύεται από διαδοχικά συστήματα έγχυσης καυσίμων πολλαπλών σημείων όπως το LOVATO EASY FAST CNG. Αυτό το σύστημα συνεχόμενου ψεκασμού CNG, με το οποίο το αέριο εισάγεται σε κάθε κύλινδρο μέσω ενός εγχυτήρα συγχρονισμένου με την κίνηση του κυλίνδρου με τον ίδιο τρόπο όπως για τους βενζινοκινητήρες, είναι σχεδιασμένος για κινητήρες 3 έως 8 κυλίνδρων, συμπεριλαμβανομένων των turbo, Valvetronic, Twin Air και Multi Εκδόσεις αέρα. Είναι επίσης κατάλληλο για όλα τα οχήματα του συστήματος Start & Stop. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, το σύστημα EASY FAST συμμορφώνεται με την πιο πρόσφατη νομοθεσία μέχρι και το EURO 6. Όλα τα εξαρτήματα του συστήματος έχουν σχεδιαστεί και δοκιμαστεί εκτενώς από το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Αερίου Lovato για να εγγυηθούν τη μέγιστη απόδοση και αξιοπιστία. Τα βασικά συστατικά του συστήματος αυτού είναι:

  • Βαλβίδα πλήρωσης: Στην Ιταλία ο σύνδεσμος έχει ένα τυποποιημένο εξάρτημα σπειρώματος, εξοπλισμένο με βαλβίδα ελέγχου για την πλήρωση του κυλίνδρου αερίου. Δεν υπάρχει ακόμη ένας τυπικός σύνδεσμος πλήρωσης σε όλη την Ευρώπη και πολλές χώρες χρησιμοποιούν διαφορετικές συνδέσεις, κυρίως τύπου NGV1-P30. Ωστόσο, υπάρχουν προσαρμογείς για αυτόν τον τύπο συνδέσμου. Η βαλβίδα μπορεί να εγκατασταθεί στο χώρο του κινητήρα, στο αμάξωμα ή κάτω από το καπό βενζίνης, εάν υπάρχει αρκετός χώρος.
  • Δεξαμενή CNG ή Κύλινδρος: Αυτό γεμίζει με αέριο σε πίεση περίπου 220 bar. Στην κατάσταση του αερίου, όταν γεμίζει το CNG σε Kg, αναφερόμενο στη μοριακή μάζα του καυσίμου. Οι δεξαμενές CNG κατασκευάζονται από εξαιρετικά ανθεκτικά χάλυβα ή χάλυβα και σύνθετα υλικά από ίνες. Οι φιάλες CNG είναι πάντα κυλινδρικού σχήματος, με διάμετρο και μήκος που ποικίλλουν ανάλογα με το όχημα.
  • Βαλβίδα κυλίνδρου: Μια βαλβίδα πολλαπλών χρήσεων τοποθετημένη στην κυλινδροκεφαλή που επιτρέπει την επαναπλήρωση του κυκλώματος του συστήματος μέσω του συνδετήρα γεμίσματος. Αυτή η βαλβίδα είναι συνήθως εξοπλισμένη με βαλβίδες ανακούφισης θερμότητας και πίεσης και ελέγχεται εγκατεστημένη στον κύλινδρο σύμφωνα με την αυστηρή νομοθεσία.
  • Μειωτής: Αυτό μειώνει την πίεση του αερίου, σταθεροποιώντας το στο σωστό επίπεδο για την τροφοδοσία της έγχυσης common rail. Έχει μια βαλβίδα ασφαλείας κλεισίματος που κλείνει όλες τις ροές CNG όταν ο κινητήρας είναι σβηστός.
  • Φίλτρο αερίου: Αυτό εγγυάται ότι η ροή του αερίου στην έγχυση common rail και επομένως στους κυλίνδρους είναι απαλλαγμένη από ακαθαρσίες και υπολείμματα πετρελαίου. Το σύστημα LOVATO EASY FAST διαθέτει επίσης αισθητήρες θερμοκρασίας, πίεσης αερίου και φορτίου κινητήρα για βέλτιστη λειτουργία του συστήματος.
  • Έγχυση αερίου Common Rail: Με ελεγχόμενο από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ψεκασμού (ECU), τα μπεκ ψεκασμού συγχρονισμένα με τον κινητήρα εισάγουν τη σωστή ποσότητα αερίου σε κάθε κύλινδρο.
    GAS / διακόπτης καυσίμου βενζίνης: Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει από αέριο σε βενζίνη και αντιστρόφως και δείχνει το επίπεδο του κυλίνδρου αερίου, επεξεργάζοντας το σήμα από ένα μανόμετρο στο κύκλωμα και δείχνοντάς το σε μια οθόνη LED. Σε κανονικές συνθήκες, το όχημα αρχίζει με βενζίνη και στη συνέχεια μεταβαίνει αυτόματα στο CNG, που δεν έχει εντοπιστεί από τον οδηγό, όταν το κύκλωμα φτάσει σε κανονικές συνθήκες εργασίας. Αν το αέριο εξαντληθεί, το σύστημα επιστρέφει αυτόματα στη βενζίνη και ένας συναγερμός ειδοποιεί τον οδηγό.
  • Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU): Η μονάδα ελέγχου διασυνδέεται με την αρχική μονάδα ελέγχου βενζίνης και μέσω των σημάτων που λαμβάνονται από τους αισθητήρες του συστήματος ελέγχει τα μπεκ ψεκασμού αερίου, τους χρόνους υπολογισμού και τις ποσότητες αερίου που πρόκειται να εγχυθούν. Το ECU βαθμονομείται κατά την εγκατάστασή του για να ανταποκρίνεται στα ειδικά χαρακτηριστικά του οχήματος και χρησιμοποιεί προγράμματα αυτόματης προσαρμογής για την προσαρμογή των παραμέτρων εργασίας ανάλογα με τις διακυμάνσεις των συνθηκών χρήσης και της φθοράς του κινητήρα.

Λόγω των διαφορετικών χημικών και φυσικών ιδιοτήτων αυτού του αερίου σε σύγκριση με τη βενζίνη, τα αυτοκίνητα CNG είναι αναπόφευκτα λιγότερο ισχυρά. Με τα συστήματα σύγχρονης διαδοχικής έγχυσης Lovato Gas, η απώλεια ισχύος ανέρχεται σε περίπου 10-15% και δεν έχει σημαντική επίδραση στην οδήγηση.

Λόγω των διαφορετικών χημικών και φυσικών ιδιοτήτων του αερίου σε σύγκριση με τη βενζίνη, κατά την αξιολόγηση της κατανάλωσης και της αυτονομίας των αυτοκινήτων CNG, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ακόλουθοι παράγοντες: δεδομένου ότι ο κύλινδρος CNG είναι γεμάτος με αέριο και όχι υγρό, Μάζα, δηλαδή σε Kg. Ο λόγος μεταξύ της χωρητικότητας δεξαμενής σε λίτρα και της μάζας του περιεχομένου αερίου στα 220 bars είναι περίπου 0,17. Ως εκ τούτου, μια δεξαμενή 100 λίτρων μπορεί να κρατήσει περίπου 17 κιλά CNG. Όσον αφορά τα χιλιόμετρα, ένα κιλό μεθανίου αντιστοιχεί περίπου στα 1,7 λίτρα βενζίνης. Στην περίπτωση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου που κάνει κατά μέσο όρο 13,5 χλμ / λίτρο, αυτό θα κάνει σχεδόν 400 χιλιόμετρα με έναν κύλινδρο 100 λίτρων. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το CNG κοστίζει λιγότερο, αυτό γενικά προσφέρει εξοικονόμηση περίπου 65%, με τεράστια οφέλη για το περιβάλλον και μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Όλα είναι αυτόματα με σύγχρονα συστήματα έγχυσης Lovato Gas. Ο οδηγός το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να γεμίσει με αέριο, να πιέσει το διακόπτη καυσίμου και … να ξεκινήσει να εξοικονομεί!

Μετά την εγκατάσταση του συστήματος CNG, το όχημα γίνεται δι-καύσιμο, με άλλα λόγια, μπορεί να λειτουργεί είτε με αέριο είτε με βενζίνη. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η αρχική αυτονομία του οχήματος, ανάλογα με το μέγεθος της εγκατεστημένης δεξαμενής αερίου.

Η LOVATO GAS S.p.A., μέσω του εισαγωγέα / διανομέα της, εγγυάται τα προϊόντα της ως εξής:

Α) για τις πωλήσεις εντός της ΕΕ: σε μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη των προϊόντων των 27 (είκοσι) μηνών από την ημερομηνία παράδοσης του ίδιου προϊόντος ·
Β) για τις πωλήσεις εκτός ΕΕ: σε μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη των προϊόντων 18 (δεκαοκτώ) μηνών από την ημερομηνία παράδοσης του ίδιου προϊόντος.

Η αποτελεσματικότητα της εγγύησης εξαρτάται από την έγκαιρη αναφορά των ελαττωμάτων εντός 8 (οκτώ) ημερών από την παράδοση των προϊόντων για αυτά τα ελαττώματα που είναι άμεσα ανιχνεύσιμα και μέσα σε 8 (οκτώ) ημέρες από την ανακάλυψη για τα κρυμμένα ελαττώματα.

Για να διασφαλιστεί η σωστή μακροχρόνια εργασία, το σύστημα ελέγχεται περιοδικά (π.χ. αντικατάσταση φίλτρου) σύμφωνα με προγραμματισμένο σχέδιο συντήρησης, κάθε 10-20.000 χλμ. Η συντήρηση αυτή πραγματοποιείται συνήθως από έναν μηχανικό κατά τη διάρκεια των κανονικών υπηρεσιών του οχήματος.

Σύμφωνα με το νόμο, μετά τη μετατροπή με CNG, το όχημα πρέπει να συμμορφώνεται με τον ίδιο νόμο αναφοράς που εφαρμόζεται στην αρχική έγκριση τύπου βενζίνης. Τα σύγχρονα διαδοχικά συστήματα Lovato CNG εγκρίνονται με EURO 6 και είναι συνεπώς συμβατά με οχήματα που συμμορφώνονται με την πιο πρόσφατη νομοθεσία της ΕΕ.

Όταν λαμβάνονται ορισμένα μέτρα για λόγους ρύπανσης, όπως πινακίδες κυκλοφορίας μονά-ζυγά ή οδοστρωτήρες που βασίζονται σε επίπεδα εκπομπών (π.χ. απαγορεύσεις οχημάτων EURO 0/2), τα οχήματα αερίου αναγνωρίζονται γενικά ως οικολογικά και είναι ελεύθερα να κυκλοφορούν.

Οι δεξαμενές CNG, οι οποίες είναι κυλινδρικές και έρχονται σε διαφορετικές διαμέτρους και μήκη, είναι συνήθως εγκατεστημένες στην μπότα του αυτοκινήτου. Η εγκατάσταση στο εξωτερικό του οχήματος, ιδίως κάτω από το πλαίσιο, είναι μερικές φορές εφικτή εάν εξασφαλιστεί η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος μαζί με τις νόμιμες αποστάσεις ασφαλείας.

Οι δεξαμενές CNG είναι κατασκευασμένες από εξαιρετικά ανθεκτικά πλήρεις χάλυβες ή χάλυβα και σύνθετες ίνες για να κρατήσουν το τελικό βάρος του κυλίνδρου. Έχουν εξαιρετικά υψηλή μηχανική αντοχή, δοκιμασμένες σε 300 bar, 1,4 φορές την κανονική πίεση λειτουργίας και επομένως είναι εξαιρετικά ασφαλείς, εγκεκριμένες και δοκιμασμένες σύμφωνα με εξαιρετικά αυστηρά πρότυπα. Το ιταλικό δίκαιο απαιτεί επίσης κάθε δεξαμενή, μετά από δοκιμές παραγωγής, να ελέγχεται στη συνέχεια ανά πενταετία για κυλίνδρους εγκεκριμένους από την Ιταλία και κάθε τέσσερα χρόνια για κυλίνδρους εγκεκριμένους με R110 (από την ημερομηνία παραγωγής που σημειώνεται στην πινακίδα αναγνώρισης) από το GFBM, Σώμα ελέγχου κυλίνδρου οχημάτων. Ειδικοί μηχανικοί πραγματοποιούν αυτές τις δοκιμές, αντικαθιστώντας τις δεξαμενές με άλλους που έχουν ήδη δοκιμαστεί. Το κόστος της δοκιμής και αντικατάστασης καταβάλλεται από το GFBM, το οποίο εγγυάται επίσης την ασφαλιστική κάλυψη των κυλίνδρων (ιταλικός νόμος αριθ. 145 της 07.06.1990), ενώ ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου πληρώνει για την απομάκρυνση / επανατοποθέτηση της δεξαμενής.

Η βοήθεια παρέχεται από επίσημους λιανοπωλητές και εξουσιοδοτημένους μηχανικούς της Lovato Gas στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Lovato Gas στην πραγματικότητα διαθέτει τους δικούς της διανομείς σε όλη την Ευρώπη.

Στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 2.500 σημεία ανεφοδιασμού, τα οποία αυξάνονται επίσης, ιδιαίτερα στη Γερμανία, την Ελβετία και την Τσεχική Δημοκρατία. Δεν υπάρχει ακόμα ένας τυπικός σύνδεσμος πλήρωσης σε όλη την Ευρώπη και πολλές χώρες χρησιμοποιούν διαφορετικές συνδέσεις, κυρίως τύπου NGV1-P30. Ωστόσο, υπάρχουν προσαρμογείς για αυτόν τον τύπο συνδέσμου.

Τα τέλη κυκλοφορίας για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα CNG είναι τα ίδια όπως και για το αρχικό αυτοκίνητο, καθώς μπορούν επίσης να οδηγούνται με βενζίνη.

Η χρήση μεθανίου ως καυσίμου μειώνει τις εκπομπές CO2 του θερμοκηπίου κατά 20%. Οι εκπομπές CO και οξειδίων του αζώτου (NOx) είναι επίσης σημαντικά χαμηλότερες. Οι εκπομπές HC είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένες από καθαρό, μη τοξικό μεθάνιο. Τα οχήματα αερίου δεν παράγουν σωματίδια, ιδιαίτερα τα PM10 που είναι κρίσιμα για την αστική ρύπανση.

Τα οχήματα CNG δεν υπόκεινται σε κανένα όριο και μπορούν να σταθμεύουν οπουδήποτε.

Στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει ειδική νομοθεσία και οι κανονισμοί αφήνονται στη διακριτική ευχέρεια των ναυτιλιακών εταιρειών. Κανονική πρακτική είναι να δηλώσετε ότι το αυτοκίνητο τροφοδοτείται με φυσικό αέριο κατά την αγορά του εισιτηρίου και πάλι κατά την επιβίβαση. Ωστόσο, είναι πάντοτε καλή ιδέα να ζητήσετε πληροφορίες από την εν λόγω εταιρεία.

Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο αρχίζει συνήθως με βενζίνη πριν από την αυτόματη μετάβαση στο αέριο, είναι καλή ιδέα να έχετε πάντα μια συγκεκριμένη ποσότητα βενζίνης στη δεξαμενή σας. Για κάποιες μάρκες αυτοκινήτου, η βενζίνη στη δεξαμενή χρησιμεύει επίσης για την προστασία της βενζινοκίνητης αντλίας που θα επιδεινωθεί πρόωρα αν το αυτοκίνητο ήταν ανοιχτό.

Η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο ειδών συστημάτων οφείλεται κυρίως στη διαφορά στην τιμή ενός κυλίνδρου CNG και μιας δεξαμενής υγραερίου. Ένας κύλινδρος CNG πρέπει να αντιστέκεται στις πιέσεις δοκιμής των 300 bar και ως εκ τούτου ζητά τη χρήση πολύ πιο δαπανηρών υλικών και τεχνικών κατασκευής από μια δεξαμενή LPG, η οποία πρέπει να αντισταθεί σε πιέσεις περίπου 10 φορές χαμηλότερες.